נסיבות השינוי התודעתי בתחום השכרת הרכב בישראל

הצרכן הישראלי למד בעת האחרונה כי אפשרות של השכרת רכב בישראל היא יעילה, נוחה ועדיפה במקרים רבים מאפשרות של רכישת רכב. תהליכים כמו אורבניות והתגברות הפקקים ובעיות החנייה, וביחד איתם הרחבת השוק של השכרת רכב בישראל, ירידת המחירים בשוק זה לעומת עליית הוצאות האחזקה של רכבים פרטיים, הרחבת הפעילות של שוק השכרת הרכב לשוק המכוניות מיד שנייה, וכמובן – המשבר הכלכלי – הביאו עמם שינוי תודעתי בנושא, ועמו שינויים פרקטיים שאפשר לראות ולמדוד על פני השטח.

אורבניות ואוכלוסיית הצעירים בתל אביב

דוגמה מובהקת ביותר של ימינו בנושא השכרת רכב בישראל, שאיננה מתקשרת לתקופת המיתון, היא הימצאותם של כל אותם זוגות צעירים או רווקים המתגוררים בתל אביב, עובדים בתל אביב, ומשתמשים בשירותי התחבורה הציבורית הענפה של העיר. בשביל אלה ששוכרים דירות ברחבי העיר ועובדים בקרבת מקום לבתיהם באופן יחסי, לא רק שאין צורך יומיומי ברכב פרטי, אלא שאפשרות זו כמעט שאיננה מתאפשרת. מחסור חמור בחנייה בשנים האחרונות גרם לרבים להשאיר את רכביהם הפרטיים בעודם חונים ליד הבית, ולהימנע מלהזיז אותם משם כדי לא למצוא עצמם בחיפוש חנייה יומיומי ארוך ומתיש. אחרי זמן מה הבינו צרכנים כאלה שהעלות של החזקת הרכב הפרטי עולה על תועלתה, וכי עדיפה דרך אחרת. הדבר הביא אנשים, ללא כל קשר למעמד סוציו אקונומי, לתכנן מחדש את התנהלותם בדרכים. בנוסף להתייעלות הפרקטית שבדבר, יש חיסכון אדיר במכירת הרכב שבין כה וכה לא נעשה בו שימוש רב. הדבר גרם לכך שזוהי אחת הדרכים הנבחרות ביותר בעבור אוכלוסייה זו, שמוצאת באפשרות של השכרת רכב בישראל פיתרון יעיל לטובת המקרים הבודדים בנוף שגרתם שבהם הם מבקשים לצאת מהעיר.

השכרת רכב בישראל – נסיעות משפחתיות ארוכות וחד פעמיות

דוגמה נוספת היא משפחות המחזיקות רכב פרטי בממדים רגילים. משפחות כאלה בוחרות להחזיק רכב קטן יחסית, המספק את צרכיהן היומיומיים בעלות פחותה מזו של רכב גדול, ובעת הצורך, במקרים של טיולים או נסיעות מיוחדות למרחקים ארוכים, הן בוחרות באפשרות של השכרת רכב בישראל. כך נשמר ערכו של הרכב הפרטי, והעלות הכרוכה בנסיעה למרחק רב פוחתת באופן משמעותי. זאת מתאפשר גם בזכות העובדה שמחירי שוק השכרת רכב בישראל פחתו רבות, ככל הנראה גם משום שעוד ועוד צרכנים פונים לאופציה זו.

השכרת רכב בישראל לעסקים בתקופת מיתון

בתקופה של מיתון ומשבר כלכלי, שבה ארגונים וחברות פועלים לצמצום עלויות ולהתייעלות עסקית ככל האפשר, מוצאות עצמן החברות השונות מוכרות את רכבי החברה שבבעלותן, מפסיקות להשתמש בשירותי הליסינג היקרים, ועוברות להשתמש בשירותי השכרת הרכב בישראל לפי הצורך. הדבר מאפשר בקרה אחר הצורך והעלויות שבגינו, ותשלום רק בתקופה שבה הצורך קיים. בתקופה זו של מיתון, ייעץ זאת כל יועץ עסקי לחברה המבקשת לייעל את ניהול הכספים וההוצאות שלה.

Rate this post