איך לשמור על האוטו קריר במהלך הקיץ/ צמצום התחממות הרכב באקלים הישראלי

אחד הדברים הפחות נעימים בעונת הקיץ זו הכניסה לאוטו חם. אם בעבר חודשי יולי-אוגוסט היו החודשים החמים ביותר, כיום, עם התחממות כדור הארץ, כבר בחודש מאי הימים עשויים להפוך ללוהטים והקיץ גולש גם לחודשי ספטמבר – אוקטובר. אם יש לכם ילדים אתם בוודאי מכירים את התחושה המתסכלת של המתנה מחוץ לאוטו עד שכסא הילד יגיע לטמפרטורה נורמלית ויהיה ניתן להושיבו בו. ישיבה בכיסא חם באוטו יכולה לגרום לאי נעימות במקרה הטוב ולכווייה של ממש מאבזמי החגורה במקרה הגרוע. בין אם האוטו בבעלותכם ובין אם הוא מושכר, ישנן מספר דרכים שיסייעו לכם לקרר את האוטו בימי הקיץ החמים ולצמצם את התחממותו:

בחירת צבע הרכב – אומנם רכב שחור משדר רצינות והוא נראה מכובד מאוד, אך באקלים הקייצי של ארצנו הוא בעייתי במיוחד. מומלץ לבחור רכב בעל צבעים בהירים. אומנם הוא מתלכלך בקלות אך התחממותו לא תהיה רבה כמו זו של רכב כהה.

אמצעי הצללה – אמצעי הצללה ברכב יכולים לצמצם משמעותית את התחממותו. כמובן שאתם יכולים לרכוש בחנויות צלון וכיסויי חלונות – אם אתם עושים זאת, הקפידו לבחור בכיסויים מוכספים, שמחזירים את האור ובכך מפחיתים את ההתחממות. גם אם אתם בוחרים בכיסוי לכיסא תינוק או הילד בחרו בכיסוי מוכסף.

יחד עם זאת, אתם יכולים להכין אמצעי הצללה מצוינים לבד בבית: קחו סדין לבן ישן וגזרו אותו במידה הרצויה. לסדין הצמידו רצועות סקוץ’ – חשוב שתבחרו ברצועות סקוץ’ עדינות, שלא יפגעו בלבד הגג של הרכב. לאחר שהכיסוי מוכן תוכלו להצמיד אותו לגג הרכב באזור החלונות הקדמיים, האחוריים, או באזור שמשת הנהג. כיסוי כל הרכב בכיסוי ייעודי אומנם יגזול מספר דקות מזמנכם אך גם הוא ישתלם כאשר תשובו אליו.

תכננו נכון את החנייה בצל – כאשר אתם מגיעים לחנייה, חפשו עץ, בניין או כל דבר שיכול לספק צל לרכבכם. חשוב מאוד שלא תחנו את האוטו בצל כאשר אתם מגיעים לחניה, אלא עליכם לחשוב מתי תחזרו לאוטו ולפי זה למקם את רכבכם: זכרו כי השמש בארצנו היא דרומית. על כן, תרצו למקם את הרכב בחלק הצפוני יותר, מתחת לעץ או לבניין. אם אתם מתכננים לחזור לאוטו בשעות הבוקר, חנו מערבית לעץ או לבניין. אם תחזרו לאוטו בשעות אחר הצהריים שגם הן עשויות להיות חמות, חנו מזרחית לעץ או לבניין.

פתחו מעט את חלון הגג אם ברשותכם כזה – אם יש לכם רכב אשר בגגו מקובע חלון, פתחו מעט את החלון לפני שאתם עוזבים את הרכב. אוויר חם הוא אוויר העולה למעלה והפעולה תסייע ליציאה של אוויר חם מתוך הרכב.

מאוורר סולארי לרכב – מאוורר סולארי לרכב פועל על עיקרון פשוט למדי של פליטת אוויר חם ברכב החונה והזרמת אוויר חדש. מחירו של המאוורר הסולארי מגיע לכמה עשרות שקלים וניתן להזמינו מחברות שונות באמצעות האינטרנט. הוא לא יקרר את הרכב לחלוטין, אך בהחלט יפחית את הטמפרטורה בו.

דאגו לקירור מהיר של הרכב כאשר אתם שבים אליו – כאשר אתם שבים אל הרכב ורוצים לדאוג לקירורו כמה שיותר מהר, עשו זאת במספר צעדים: הטמפרטורה שבתוך הרכב שעמד שעות בשמש גבוהה בהכרח מן הטמפרטורה בחוץ. על כן – פתחו את כל הדלתות ברכב והמתינו דקה או שתיים. לאחר מכן, כאשר אתם מתחילים בנסיעה, אל תתפתו להדליק את המזגן ולסגור את החלונות שכן זרם האוויר הפנימי ברכב עדיין יהיה חם. סעו מספר דקות כאשר כל החלונות פתוחים והמזגן מכוון על הזרמת אוויר מבחוץ. לאחר מספר דקות, כאשר האוטו יתקרר, תוכלו לשנות את זרימת האוויר של המזגן לזרימת אוויר פנימית וכן תוכלו לסגור את החלונות.

שתהיה נסיעה בטוחה, קרירה ונעימה!

סגירת תפריט
Call Now Button
שלח לנו הודעה
שלח לנו הודעה בוואטסאפ
הי, כאן צוות אביטל השכרת רכב, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן