עומדים לפני מעבר דירה? החלטתם על הובלה עצמית בעזרת השכרת רכב מסחרי ליום? כך תימנעו מטעויות שכיחות בהובלה עצמית

מתכננים הובלה עצמית?

המשמעות של הובלה עצמית היא שאתם מוותרים על שירותיה של חברת הובלות. למעשה, אתם אלו שאורזים את הקרטונים, מספקים את רכב ההובלה, מעמיסים את הציוד ופורקים אותו. היתרון המשמעותי של הובלה עצמית, הוא העלות הנמוכה לעומת שכירת חברת הובלות. כמו כן, עם הובלה עצמית תוכלו לנהל את זמנכם כרצונכם, מבלי להיות תלויים בלוח הזמנים של המובילים. אתם חופשיים לעבור בתאריך שנוח שלכם, בשעה שנוחה לכם.

עם זאת, הובלה עצמית היא מאתגרת יותר מהובלה עם חברת הובלות מקצועית, שתפקידה להוריד לכם דאגות ומשא כבד מהכתפיים. טעויות בהובלה עצמית, עשויות להסתכם בבזבוז כסף, בנזקים לגוף ולרכוש ואף בניתוק קשר עם חברים טובים. לכן, ריכזנו לכם כמה טעויות שכיחות בהובלה עצמית. ארגון ותכנון מוקדם, יסייעו לכם להימנע מטעויות אלו, שכן ברגע שתדעו פחות או יותר למה לצפות וממה להימנע, הדברים יהיו קלים וחלקים יותר.

להתעלם מהתנאים בשטח

לעיתים, ישנם תנאים שמקשים על ביצוע הובלה עצמית:

  • כאשר יש ציוד רב לשנע.
  • כאשר מרחק הנסיעה בין הדירה הישנה לחדשה הוא גדול, מה שאומר שתיאלצו לעשות כמה נסיעות.
  • כאשר יש לכם פריטים מיוחדים שמצריכים טיפול רגיש יותר – כמו ריהוט אספנות יקר, פסנתר וכו’.
  • כאשר אין לכם עזרה מחברים ו/או קרובי משפחה.
  • כאשר הגישה לדירה החדשה, קשה ומורכבת מאוד (למשל, דירה בקומה גבוהה מאוד, ללא מעלית).
  • כאשר אתם משפחה עם ילדים וצברתם ציוד רב.

לכן, לפני ההחלטה על הובלה עצמית, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם המרחק בין דירתכם הישנה לחדשה, סביר?
  • האם יש לכם ניסיון במעבר דירה?
  • האם יש לכם חברים אמינים שאתם יכולים לרתום לעזרתכם ולסמוך עליהם? האם הם יסכימו לעזור לכם (קחו בחשבון שתצטרכו לפחות 2-4 חברים לעזרה עם המעבר)?
  • האם יש לכם דירה קטנה, עם מעט ציוד?

אם עניתם בחיוב על רוב השאלות, הובלה עצמית באמצעות השכרת רכב מסחרי ליום, עשויה להתאים לכם.

להודיע לחברים בדקה ה-90, מבלי לתת להם די והותר זמן לשריין תאריך

לחברים שלכם יש לוח זמנים משלהם. על מנת לעזור לכם, עליהם להתארגן בהתאם ולקחת יום חופש מהעבודה. לכן, תנו להם התראה די והותר זמן לפני כן, כדי שיוכלו לבדוק את היומנים שלהם.

לא לספק כיבוד ושתייה לעוזרים

המינימום שאתם צריכים לעשות עבור החברים, הוא לדאוג לכיבוד ושתייה ביום המעבר. לכן, יש להקצות חלק מהתקציב לפינוק החברים שהתגייסו לעזור לכם, לרבות ארוחה בחוץ על חשבונכם.

לנעול כפכפים, סנדלים וכו’

נעלו נעליים סגורות ונוחות, כדי להפחית את הסיכוי לפציעה, אם חלילה ייפול עליכם חפץ כבד. כמו כן, התלבשו בצורה נוחה ומאווררת ועטו כפפות מתאימות שיסייעו לכם לאחוז בפריטים, מבלי שיחליקו לכם מהידיים (בשל זיעה).

לתזמן את המעבר לשעה חמה (בעונת הקיץ)

אנחנו חיים במדינה חמה. תיזמון המעבר לשעות שבהן הטמפרטורה מרקיעה לשחקים, בעונות החמות, יוביל לכך שתשהו זמן רב תחת השמש הקופחת ואתם עלולים להתייבש. אם המעבר נופל על יום חם – עשו לעצמכם טובה ותעברו לפני החמסין. כמו כן, דאגו לשתות היטב.

לא לוודא שיש גישה נוחה לדירה

בסמוך למעבר, יש ללכת בכל דרכי הגישה לדירה ולוודא שאין שום דבר שעשוי להפריע בדרך – לרבות שיחים קוצניים, אופניים שתקועות במעבר וכו’.

לא לאכול ארוחת בוקר

ארוחת בוקר טובה תיתן לכם אנרגיות ליום המעבר, שיצריך מכם מאמץ פיזי רב.

לא לעשות מתיחות

כאמור, הובלה עצמית כרוכה במאמץ פיזי. אתם בקלות יכולים למתוח שריר, לכן מומלץ לעשות מתיחות לפני שמתחילים.

לבחור ברכב מסחרי קטן/גדול מידי

במידה ואין לכם רכב מסחרי משלכם, תוכלו לבקש את עזרתם של חברים או בני משפחה שמחזיקים רכב כזה. אם אין כאלו בנמצא, תוכלו לפנות לחברות המציעות השכרת רכב מסחרי ליום. יש לבחור ברכב שנפחו מתאים לכמות הציוד שלכם. בחירת רכב קטן מידי עבורכם, שאין בו די והותר מקום, תאלץ אתכם במקרה הטוב לעשות נגלות מתישות הלוך ושוב ולאבד זמן, ובמקרה הרע לוותר על חלק מהציוד שלכם על ידי השארתו מאחור.
מאידך, בחירה של רכב גדול מידי תהיה יקרה יותר, מכיוון שתשלמו על שטח שאתם בעצם לא צריכים ותצטרכו לבזבז זמן ולאבטח את החפצים שלכם, שלא “ירקדו” ברכב.
לכן, לפני שאתם יוצרים קשר עם חברת השכרת רכב, הכינו רשימה של כמות הקרטונים המשוערת והציוד שיש להעביר. כמו כן, אנחנו ממליצים לעשות נסיעת ניסיון, כלומר להתנסות על הרכב ולהתרגל לנהוג בו, לפני שמעמיסים הכל ונוסעים לבית החדש.

לפגוע בריהוט

מכיוון שאין לכם ניסיון בהעברה, פריטים כבדים כמו ספות, שולחנות וכו’, עלולים להינזק ולהיחבט בעת המעבר. חישבו על כך שאם למובילים מקצועיים יש לפעמים “פשלות”, אז לכם, שאין לכם ניסיון בהובלה, בוודאי ובוודאי שיהיו. כדי למנוע טעויות מצערות כאלו, מומלץ לעטוף את הריהוט בניילון נצמד, שיגן עליו.

לפגוע בריצוף

כאשר אתם גוררים ריהוט כבד, אתם עלולים מבלי לשים לב לשרוט את הריצוף (במיוחד אם מדובר בפרקטים, אך גם סוגים אחרים של ריצוף עלולים להינזק ולהישרט). לכן, יש להשתמש בעגלה עם גלגלים איכותיים כדי לשנע רהיטים.

לגרום לנזקים בגוף

אנשים רבים מזלזלים בידע המקצועי שצברו המובילים וממעיטים בקושי המשימה של שינוע חפצים כבדים, עד שהם נאלצים לסחוב אותם בעצמם במדרגות ונאנקים תחת כובד משקלם. למרות שאין אוניברסיטה למובילים, עדיין ישנן טכניקות מקצועיות לשינוע רהיטים ומכשירים כבדים. זה הזמן להדגיש, כי הובלה עצמית היא בשום אופן לא הזדמנות להפגין שאתם “מר שרירים” ולהפגין תצוגת כוח. החזיקו את החפצים הכבדים צמוד לגופכם. לעולם אל תרימו חפצים כבדים מעל ראשכם. תמיד שמרו על שדה ראייה נקי, כדי לדעת מה יש מולכם. היעזרו בחבר כדי לשנע ריהוט כבד. במידת האפשר, היעזרו בעגלה.

להיתקע בלי מספיק קרטונים

מומלץ להצטייד בשפע של קרטונים וחומרי אריזה, יותר ממה שאתם חושבים שתצטרכו.

לא לקחת מידות

אין טעם להרים ולהעביר רהיט עצום וכבד, ובפועל לגלות שהוא לא נכנס בכלל למעלית ואי אפשר לפרקו.

להמעיט בכמות הציוד שיש לארוז

זה קורה לכולנו, אפילו למנוסים ולמשופשפים ביותר מאיתנו שעברו אינספור דירות. אתם מעיפים מבט מסביב וממעיטים בכמות הציוד שיש לארוז. ביום המעבר אתם עלולים למצוא את עצמכם דוחפים בהיסטריה מכל הבא ליד, לתוך סלי קניות ושקיות זבל, שזה מוביל אותנו לטעות הבאה.

לארוז בשקיות זבל

טעות חמורה, שעשויה להוביל לכך שהציוד שלכם יושלך בטעות לחדר האשפה, בשל הכאוס והברדק של המעבר.

לא לפרוק את החפצים החיוניים בהתחלה

כאמור, אין לכם מובילים מקצועיים, כך שאתם אלו שגם אחראים על הפריקה. ישנם חפצים שאינכם יכולים לשרוד בלעדיהם ולו יום אחד, כמו:
טואלטיקה – ניירות טואלט, מגבות אמבט, מגבות ידיים, שמפו, סבונים, מברשות ומשחות שיניים, פח זבל , מגבונים וכו’.
מצרכי מזון, שתייה וכלי מטבח – בקבוקי מים, אוכל (הכוונה לאוכל “יבש” שאינו מצריך הקפאה, כמו פסטות, לחמים וכו’), סכו”ם, צלחות וכוסות, נייר מגבת, סבון כלים, מגבות מטבח וכו’.
טקסטיל – מצעים, כריות, שמיכות – כל אלו יסייעו לכם להרגיש בנוח ולהתפנק במיטה אחרי יום קשה ומתיש.
לכן, לאחר המעבר, פרקו קודם את כל החפצים החיוניים. כל היתר יכול לחכות.

לחשוב שיש לכם המון זמן להתארגן

טעות שכיחה היא לחשוב שיש לכם שפע של זמן להתארגן למעבר וכך לדחות עוד ועוד את ההכנות אליו, אך למעשה, השעון מתחיל לתקתק ברגע שיש לכם תאריך, ואז כל דקה נחשבת. לכן, הכינו מבעוד מועד רשימה של כל השלבים והמשימות שיש לבצע ותעדפו אותם בדרך הגיונית.

לארוז בצורה חובבנית

אנשים רבים שעוברים דירה, ממעיטים בחשיבות שלב האריזה. אריזה גרועה עלולה להסתכם בקטסטרופות, כמו קופסאות קרטון שמתפרקות לכם באמצע המעבר ושופכות את כל תכולתן על הרצפה. כדי למנוע תרחישי בלהות כאלו, השתמשו בקרטונים איכותיים בלבד והדביקו מסקנטייפ איכותי על התחתית (גם אם הקופסה כבר הגיעה עם מסקנטייפ) וגם למעלה, אחרי סיום אריזת הקרטון.

כמו כן, זה הזמן לערוך סינון ודילול מאסיבי בכל החפצים. אריזה בהיסח הדעת של חפצים מיותרים, תוביל לתהליך פריקה מתיש וסוחט כוחות. לכן, יש לארוז בתשומת לב, תוך מיון קפדני.
בנוסף, יש לעקוב אחרי הכלל הבסיסי, לפיו חפצים קלים (טקסטיל, למשל) אורזים בקופסאות גדולות ואילו חפצים כבדים (כמו ספרים) אורזים בקופסאות קטנות.

לוותר על ביטוח תאונות אישיות

וודאו שהסדרתם ביטוח תאונות אישיות לכל הנוכחים בזמן המעבר. אחרת, כל תקלה שהיא עלולה להתפתח לתביעות אישיות נגדכם בסכומי עתק.

להתחיל בשעה מאוחרת

התחילו להעמיס מוקדם ככל האפשר. צאו לדרך בשעה המוקדמת האפשרית (בהתחשב הפקקים). התחלה מוקדמת תספק לכם די והותר זמן ולהתארגן כמו שצריך בבית החדש. כמו כן, לעולם אל תתזמנו הובלה עצמית לשעות החשיכה (וזכרו שבחורף מחשיך מוקדם – החל מ-17:00), כדי להפחית את הסיכוי לפציעות ונפילות. תעשו טובה לעצמכם, ויום קודם לכו לישון מוקדם, שימו שעון מעורר.
תודו לנו על כך.

אנחנו מאחלים לכם מעבר קל ונעים ככל האפשר!

חברתנו מציעה השכרת רכב מסחרי ליום ההובלה. תוכלו למצוא אצלנו מגוון רכבים מסחריים ייעודיים. לפרטים נוספים ולייעוץ ללא תשלום צרו עמנו קשר.

 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
Call Now Button
שלח לנו הודעה
שלח לנו הודעה בוואטסאפ
הי, כאן צוות אביטל השכרת רכב, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן