להתכונן לנסיעה ארוכה עם הילדים חלק ג’: והפעם – פעוטות

נסיעה ברכב עם פעוטות, בגילאי שנתיים עד שש היא עניין לא פשוט: הם בדרך כלל לא יודעים לקרוא, וגם היכולת שלהם להעסיק את עצמם לבד עדיין מוגבל,. לא מעט הורים חוששים מנסיעות ארוכות, ולעיתים מוותרים על האפשרות לצאת לטייל או לקחת אתגר כמו חופשה משפחתית רק בשל החשש מהאופן בו יעברו הנסיעות. אין ספק שנסיעה, בייחוד ארוכה, עם ילדים צעירים היא לא דבר פשוט, אולם כהורים אנחנו רוצים להעניק לילדינו חוויות שונות, חידושים ומפגשים עם אנשים. לכן עלינו להתרגל וללמוד גם לנסוע יחד באוטו כמשפחה.

אם במאמר קודם, על נסיעה עם ילדים גדולים יותר, הדגש היה בשיתוף ובעיקר בצורך לייצר עניין דרך מגוון משחקים וסיפורים, הדגש בנסיעה עם פעוטות יהיה על נוחות הנסיעה שלהם, על יצירה ושמירה של אווירה רגועה ונעימה, ומענה מהיר לצרכים המשתנים שלהם – רעב, צמא, קור/חום, החלפת חיתול ועוד.

הכנת הרכב

כסא: מושב הבטיחות הוא המקום בו יבלה הפעוט את מרבית זמן הנסיעה שלו. לכן, מגיל שנתיים כדאי לקחת את הילד איתנו לחנות, ולבחור יחד איתו את המושב הנוח לו. מושב נוח, שילד מרגיש קשור אליו, יעזור לנו לשכנע אותו לשבת בו, וגם מבטיח מהלך נסיעה נוח ולכן רגוע יותר.

צל: חשוב מאד שתהיה לנו אפשרות נוחה ובטוחה ליצור צל על אזור הישיבה של הפעוט. יש מגוון צלונים שניתן לקנות בחנויות אביזרי רכב. אל תמצאו את עצמכם מאלתרים פתרון שעלול לסכן את בטיחותכם.

סביבת הפעוט: יש לא מעט דברים שנרצה שיהיו בהישג יד – מים, מזון, צעצועים, מגבונים ועוד. ניתן למצוא היום ארגוניות שונות שמתאימות לתלייה ברכב, ולסדר בהן כל מה שצריך, וכמובן לקחת תמיד “ספייר”.

פעילות במהלך הנסיעה

אוירה נעימה תלויה במידה רבה בנו ההורים. ככל שנגיע רגועים ומוכנים יותר, כאשר יש לנו מגוון פתרונות להעביר את הנסיעה, יש סיכוי רב יותר שנצליח.

מוסיקה ושירים: פעוטות אוהבים שירים, בין אם זה שירים שנשיר להם, ובין אם זה דיסק. כדאי לקחת את השירים האהובים והמוכרים על הילדים, ולקחת בחשבון שייתכן כי נצטרך לשמוע ואו להשמיע אותם שוב ושוב.

סיפורים: מי לא אוהב סיפור טוב? לכל ילד הסיפורים האהובים עליו. קחו מבחר ספרים, אך אם אתם מקבלים בחילה מקריאה בנסיעה, הכינו לכם גם כמה סיפורים שאתם יודעים בעל פה. בכל מקרה ילדים אוהבים הפתעות ואלתורים.

משחקים: קחו איתכם מגוון גדול של משחקים, אך אל תציעו את כל המשחקים בבת אחת. הפתיעו את הילד ותנו לו משחק אחר רק אחרי שבאמת מיצה את המשחק הנוכחי.

טיפ חשוב: כדאי לקשור משחקים סביב הילד, כך שלא יפלו, או שתוכלו לאתר אותם בקלות במידה וכן נפלו.

מה יש בחוץ? לעניין את הפעוט בנוף, בכלי רכב שונים שנמצאים על הכביש, בעננים ועוד. כל מיני דברים שזזים יכולים למשוך את תשומת לבו ולהסיח את דעתו מהנסיעה.

אלבום אישי: לפעוטות שמדפדפים לבד, כדאי להכין אלבום, עם תמונות שלו ושל המשפחה מאירועים שונים. תמונות כאלה הן תמיד מרתקות ומסקרנות ויכולות להעסיק את הפעוט זמן רב.

תיבת אוצר: קופסה קטנה שיש בה כל מיני דברים שהפעוט אוהב. כמובן רק דברים שמתאימים ובטוחים לגיל שלו – פעמונים, ממתקים, דמויות פלסטיק, נשכן ועוד.

אוכל כיפי: נסיעה ארוכה זה זמן קצת להתפשר בעניין האוכל ובעיקר להיות יצירתיים. להכין מנות קטנות, לחתוך בצורות חדשות, לאפשר קצת חטיפים או קורנפלקס שלא בארוחת הבוקר. כדאי להכין הכל מראש, חתוך ומוכן להגשה בצורה שתהיה נוחה לנסיעה.

תזמון לשעת שינה: כן, גם אם זה אומר שאתם הולכים לוותר על נמנום הצהריים שלכם, לעיתים כדאי לצאת לדרך בשעה שהפעוט רגיל לישון. שינה במהלך הנסיעה יכולה להקל עליכם ועליו בו זמנית, ולהביא אתכם ליעד במהירות ובבטחה.

הפסקות: קשה לשבת זמן רב במקום אחד, קשורים ומוגבלים בתנועה? לפעוטות קשה פי שניים. קחו בחשבון הפסקות, אבל כאלה שיהיה מספיק זמן לפרוק מתח, לרוץ, לקפוץ, להיות בתנועה ולשחרר קצת לחץ.

בסוף נגיע… הכי חשוב שתזכרו שלכל נסיעה, וגם הנוראית ביותר, יש סוף. קחו אויר, פתחו מעט חלון, שתו מים, אכלו משהו טעים, זמזמו לעצמכם שיר. תיכף תגיעו ליעד.

לרעיונות נוספים המתאימים לנסיעה עם ילדים בגילאי יסודי, או להכנה כללית לקראת נסיעה עם ילדים, קראו את המאמרים הנוספים בסדרה.

חלק א’ – נסיעה עם ילדים

חלק ב’ – נסיעה עם ילדים בגילאי בית ספר יסודי

וכמובן, אריזה נכונה בנסיעה ארוכה עם ילדים

סגירת תפריט
Call Now Button
שלח לנו הודעה
שלח לנו הודעה בוואטסאפ
הי, כאן צוות אביטל השכרת רכב, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן