שוב מנקים: כך תנקו את הרכב שלכם ביעילות.

בקיץ זהו האובך וסופות החול ובחורף אלה דווקא סימני בוץ. לא משנה העונה: בכל פעם שנסתכל על הרכב נגלה ששוב הוא זקוק לשטיפה הגונה. רגע לפני שאתם ממלאים את הדלי ויוצאים למלחמה בלכלוך, הנה כמה טיפים שיהפכו את מלאכת השטיפה של הרכב שלכם ליעילה בהרבה.

משימת שטיפת הרכב באופן עצמאי היא משימה מתישה ומורכבת במרבית הפעמים. לכן, רבים מאתנו דואגים לסור בקביעות אל מכונת הרחיצה האוטומטיות, שבנוסף לחשבון שנתי מנופח יצרפו לרכב שלנו גם כמה שריטות וקילופי צבע קטנים שלא יחמיאו לו.

אז איך מצליחים לשטוף את הרכב בצורה ידנית מבלי להזיק לצבע ולבזבז אחר צהריים שלמים על ביצוע המשימה? בדיוק לשם כך אנחנו באביטל השכרת רכב אספנו בשבילכם כמה עצות לשטיפת רכב ביתית בצורה הטובה והיעילה ביותר.

להכין את מה שצריך מראש

רגע לפני שאתם מתחילים להשפריץ כמויות מים גדולות על הרכב שלכם – הכינו את כל הכלים וחומרי הניקוי הדרושים לשטיפה ודאגו למקם את הרכב במקום מוצל. רשימת המוצרים הדרושים משתנה בין רכב אחד למשנהו וכמובן בין רמת הטיפוח שבעליו רוצים להעניק לו. אך ישנם כמה פריטי חובה להם תזדקקו בכל שטיפת רכב.

  • דלי עם מים, ואם אין לכם גישה לברז מים בסמוך לאזור השטיפה כדאי להכין שני דליים.
  • שניים או שלושה סמרטוטים
  • שמפו לשטיפת רכבים (ניתן להשיג במחלקות הרכב בחנויות עשה זאת בעצמך)
  • חומר לשימור חלקי הפלסטיקה בתוך הרכב
  • מגב ידני קטן
  • משחת וקס או אמצעי טיפוח אחר
  • כמה שקיות אשפה.

אל כל אלו תוכלו לצרף גם שואב אבק קטן וכבל מאריך אם הדבר אפשרי. אם אין שקעי חשמל באזור – ראש מטאטא או מברשת  בגודל בינוני יעשו עבודה זהה.

הכל כאן. אז איך שוטפים את הרכב?

הכנו את כל האמצעים הדרושים לשטיפת הרכב והגיע הזמן להתחיל במלאכה. משימת השטיפה עצמה כוללת ניקיון מלא הבנוי מארבעה שלבים עיקריים:

  • השלב הראשון – שטיפה של כל החלק החיצוני של הרכב, כולל הג’נטים, במים ומטלית. תתפלאו לגלות כמה אבק ולכלוך נוסף מצטבר על הרכב בנהיגה. בשלב זה אל תתעסקו עדיין עם לכלוך קשה כמו שאריות בוץ או לשלשת ציפורים שמכסה את הגג. המטרה העיקרית היא להסיר את שכבת האבק הראשונה כדי לאפשר לחומרי הניקוי לנקות את הרכב בצורה יעילה יותר.
  • השלב השני – בשלב זה הגיע הזמן להשתמש בשמפו הניקוי הייעודי, במטלית ובדלי הנוסף. מרחו את שמפו הניקוי על המטלית לאחר שהרטבתם אותה במעט מים ונקו את כל שטח הפנים החיצוני של הרכב והתעמקו בלכלוך קשה יותר. אל תקלפו לכלוך קשה כדי לא לפגום בשכבת הצבע העדינה, אלא השאירו את המטלית עם חומר הניקוי והמים כעשרים שניות על כל כתם ולאחר מכן נגבו את המשטח.
  • השלב השלישי – אחרי שהרכב שלכם כבר די נקי מבחוץ הגיע הזמן לסיים את השטיפה. הקפידו לשטוף כל טיפה מחומרי הניקוי על מנת שאלא לא יתייבשו ויוסיפו כתמים נוספים לשטח הפנים של הרכב שלכם. לאחר השטיפה, הקפידו לנגב את האוטו עם המטלית הנקייה, כך שיוותר יבש ככל הניתן.
  • השלב הרביעי – בשלב זה השתמשו בשואב האבק או בראש המטאטא על מנת לנקות את פנים הרכב בצורה יסודית ככל הניתן. רססו גם את חלקי הפלסטיקה הפנימיים בחומר הניקוי הייעודי. לאחר ריסוס חלקי הפלסטיקה בחומרה הניקוי נגבו אותם באמצעות מטלית נקייה.

וקס – צריך או שאפשר לוותר?

קרוב לוודאי שבכל פעם שהציעו לכם בשטיפת הרכבים האוטומטית לצרף גם טיפול ווקס לרכב, ויתרתם על התענוג בגלל המחיר הגבוה. האמת היא שלמרות המחיר היקר, טיפול ווקס דווקא חשוב מאד לשמירה על הצבע ועל הרכב עצמו ואינו מיועד רק ליצירת מראה מבריק ונוצץ. ביצוע הטיפול באופן ידני אינו צריך לגרור אתכם להוצאות כבדות.

אם החלטתם לבצע טיפול ווקס לרכב ולהימנע מפגיעות חומציות של חומרים שונים העלולים להזיק לשכבת הפח של הרכב כמו לשלשת ציפורים, חומרי צבע ואפילו שאריות דלק, תדרשו לרכוש משחת פוליש במחיר שאינו עולה על 80 שקלים. את המשחות המיוחדות תוכלו למצוא בקלות בחנויות המתמחות או במחלקות הרכב הייעודיות בחנויות כמו ACE  או הום סנטר.

לאחר שסיימתם את שטיפת הרכב וייבשתם אותו לחלוטין, עליכם למרוח את משחת הפוליש בשכבה דקה מאד על פני השטח של הרכב ולהמתין עד להתייבשות החומר במראה הדומה לאבקה אפורה. לאחר מכן עליכם לנגב ביסודיות את כל שאריות  משחת הפוליש באופן ידני, עד שהפח יהפוך למבריק ונוצץ ולא יישאר שום סימן למשחת הפוליש השמנונית.

אז בפעם הבאה, רגע לפני שאתם רצים שוב אל מכונת השטיפה האוטומטית ונפרדים מכמה עשרות שקלים לטובת שטיפת רכב לא מושלמת, שקלו להקצות למשימה שעה אחת מזמנכם והבטיחו שהרכב שלכם יהיה נקי ומצוחצח מבלי להיגרר לעלויות ניקיון גבוהות. 

סגירת תפריט
Call Now Button
שלח לנו הודעה
שלח לנו הודעה בוואטסאפ
הי, כאן צוות אביטל השכרת רכב, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן