השכרת רכב – הנחיות בטיחות לחודשי הקיץ לנסיעה ברכב שכור

עם ישראל אוהב לטייל; מפת הפקקים בסופי השבוע מראה עד כמה. הדרכים לצפון הארץ ולדרומה על פי רוב תהיינה פקוקות בסופי השבוע וגם בחגים. הדבר נכון במיוחד בחודשים יולי ואוגוסט – עם החופש הגדול באה גם נהירה לאזורי התיירות במדינה. ככה זה כשחופש – עם ישראל אוהב ליהנות.

כשיוצאים לנסיעה ארוכה במיוחד בימים החמים, כדאי לעיתים לפנות לחברת השכרת רכב. רכבי השכרה – לפחות בחברות הטובות – תמיד נקיים, מתוחזקים היטב ואמינים; על מנת שלא תמצאו את עצמכם ממתינים לגרר בצידי הדרכים בגלל תקלה לא צפויה ברכב הפרטי שלכם, אולי כדאי לשקול לשכור מכונית.

יחד עם זאת, כשיוצאים לטיול או לנסיעה ארוכה ברכב מושכר, צריך תמיד לזכור שזהו לא הרכב הפרטי שלכם. לכן, תמיד כדאי לעשות בדיקה נוספת כדי לראות שהכול תקין ושלא שכחתם דבר. בין הדברים שעלולים להישכח הוא רישיון הנהיגה. חלקנו נוהגים לשים אותו בתא הכפפות או בחלק הפנימי של מגני השמש ולכן קיימת סכנה כי נשכח אותו ולא נביא אותו מהמכונית הפרטית שלנו – מה שגם עלול ליצור עיכוב ביציאה לטיול – או שנשכח אותו ברכב השכור בבואנו להחזיר את הרכב.

בעיה נוספת הקיימת ומחמירה בעיקר בחודשי הקיץ היא בעיית שיכחת הילדים ברכב. כפי שציינו קודם, מאחר וזהו לא הרכב האישי שלנו, ואין את השגרה שנלווית לרכב המוכר, יש צורך להיות ערניים יותר. מלבד בעיות הזיכרון שלנו עלינו גם לקחת בחשבון כי רכב שכור הוא אטרקציה לילדים. הם מתרגשים ומתלהבים ומכאן הדרך לטעות קריטית היא מאד מהירה. הם עלולים תוך כדי משחק לנעול את עצמם ברכב ובימים החמים כל דקה במקרה שכזה היא גורלית.

משנת 2008 החל מעקב במדינה לגבי ילדים שנשכחו במכונית ונפגעו או מתו כתוצאה מכך. הנתונים היבשים מזעזעים, אך צריך להיות מודעים אליהם. בין 2008 ל-2013 קרו מקרים רבים של ילדים שנשכחו במכוניות – גם במכוניות פרטיות וגם ברכבי הסעה. 205 ילדים נפגעו בשנים אלה כתוצאה מכך. שניים עשר מתוך הילדים שנפגעו מתו. רק השנה, שנת 2013, תוך חודשיים בסך הכול מתו כבר ארבעה ילדים מאחר והם נשכחו ברכב מעל לחמש שעות. הילדים המתים היו קטנים, בטווח הגילאים של מחמישה חודשים ועד לגיל חמש.

צריך להבין כי הילדים הקטנים הם הפגיעים ביותר. קיימות לכך מספר סיבות וביניהן שלרוב הם אלה שנרדמים בנסיעות ולא יוצאים בכוחות עצמם מהמכונית. בנוסף, הם אלה שלא יכולים לחלץ את עצמם לבד ממושב הבטיחות כאשר הם מוצאים את עצמם נעולים באוטו. סיבה נוספת היא שמאחר ומימדי הגוף שלהם קטנים, טמפרטורת  הגוף שלהם עולה במהירות גבוהה יותר מטמפרטורת הגוף של אדם מבוגר.צריך גם להיות מודעים לטמפרטורה הקיימת ברכב סגור ללא מזגן: רכב השוהה בשמש ללא מזגן בטמפרטורה של 35 מעלות בממוצע, לאחר רק עשרים דקות של שהייה בשמש, הטמפרטורה הפנימית שבו תעלה מעל לחמישים מעלות(!). זהו חום שלא ניתן לשרוד בו; במיוחד לא ילדים קטנים.

אלה הנתונים לחודשי הקיץ, אך אין להתעלם מהנושא גם בימים שהם פחות חמים.  היפרתרמיה, או מכת חום, יכולה להיווצר גם בימים בהם הטמפרטורה בחוץ היא 22 מעלות. בימים אלה הטמפרטורה ברכב תעלה תוך שעה, ותגיע לחום של 47 מעלות צלזיוס. לכן קיימות מספר המלצות בטיחות שיש ליישם אותן, בעיקר במכונית שכורה או בימים בהם אנחנו יוצאים מהשיגרה:

  • לא משאירים ילד לבד בתוך רכב גם לא לדקה. אגב, זה נכון גם לגבי חיות מחמד או אדם שתנועתו מוגבלת.
  • יש לוודא כי כל הילדים ונוסעי הרכב ירדו ממנו מיד לאחר החנייה.
  • יש לוודא כי לאחר היציאה מהמכונית והבדיקה שלו שאתם נועלים את הרכב ושהמפתחות נשארים בהשגחתכם בלבד; כך תמנעו משחק של הילדים עם המפתחות והמכונית.

אין ספק כי חודשי הקיץ הם זמן מושלם להנאה משפחתית. עליכם פשוט להיות מודעים לסכנות הקיימות ולנהוג במשנה זהירות על מנת שכולם יחזרו הביתה בריאים ושלמים מכל נסיעה.

סגירת תפריט
Call Now Button
שלח לנו הודעה
שלח לנו הודעה בוואטסאפ
הי, כאן צוות אביטל השכרת רכב, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן