מה לעשות אם הרכב אינו אוהב גלידת וניל? – טיפים לנהיגה ברכב שאינכם מורגלים בו.

נהיגה ברכב חדש, שאיננו מורגלים לנסוע בו, או שאינו מוכר לנו, מזמנת לעתים תקלות ובעיות קטנות ומציקות. הנה מספר דוגמאות שכאלה: המפתח אינו מסתובב בחור ההתנעה? הראש נתקע בתקרת הרכב? ואולי להפך – אתה מרגיש שאתה יושב נמוך מאוד, ורואה בעיקר את מכסה המנוע? הילדים רוצים לצאת מהאוטו, אבל הדלתות אינן נפתחות? במהלך הנהיגה, אתם חשים חום בלתי מוסבר בפלג הגוף התחתון? נהיגה ברכב חדש, רכב מהשכרה, רכב בלתי מוכר או בהיותכם בעצמכם נהגים חדשים, מצריכה היכרות קלה עם סוגי תקלות נפוצות והיערכות לקראת הנסיעה. לפניכם תקציר של סיפור משעשע אודות תקלה מוזרה ומופלאה ברכב, ובהמשך מדריך שיסייע בפתרון מהיר וקל של בעיות כאלה ואחרות ברכב מהשכרה, רכב חדש או ברכב שאינו מוכר.

מה עושים כשהרכב אינו אוהב גלידת וניל – סיפור המעשה

הסיפור הבא הוא אחד המוזרים והמפתיעים, ומוסר ההשכל שלו רלבנטי במיוחד לעניינו, ועל כך נרחיב בהמשך. במחלקת התלונות של חברת רכב גדולה בארצות הברית התקבלה פנייה בכתב, מאדם שתיאר תקלה ייחודית ברכב שרכש לא מכבר. לפי האיש, מדי ערב הוא יוצא ברכבו לקנות גלידה לקינוח, בחנות גלידה קרובה למקום מגוריו. מאז שקנה את הרכב החדש, כך מתלונן האיש, נוצרה בעיה מוזרה: בכל פעם שהוא קונה גלידת וניל, הרכב אינו מניע בדרך חזרה. אם הוא קונה גלידה מסוג אחר, הרכב מניע בקלות. בחברת המכוניות התקבלה הפנייה בפליאה גדולה, והם החליטו לשלוח מהנדס שיסייע בפתרון התעלומה. המהנדס ערך בדיקות ומדידות שונות, וגילה שאכן – בימים בהם האיש קונה גלידת וניל, הרכב אינו מניע. נתון מעניין נוסף שמצא המהנדס – קניית גלידת וניל אורכת פחות זמן מקניית גלידה בטעמים אחרים. בהמשך, המהנדס שם לב כי גלידת הוניל, שהיא האהודה ביותר, מוצבת בקדמת החנות, על מנת לאפשר שירות יעיל ומהיר יותר. שאר הגלידות נמצאות בחלל פנימי יותר וקנייתן אורכת זמן רב יותר. מכאן לפתרון התעלומה, הדרך היתה קצרה – המהנדס הבין שאין מדובר במכונית שמעדיפה טעמי גלידה מסוימים וסולדת מאחרים. הבעיה טמונה במשך זמן הקנייה – זמן ארוך מאפשר למנוע הרכב להתקרר וכך נמנעת סתימת אדים במנוע, וניתן להניע את המכונית. משך הזמן הקצר של קניית גלידת הוניל, אינו מותיר למנוע זמן להתקרר, ומתחוללת בו סתימת אדים. על פי הסיפור, בעקבות הפרשה ומסקנותיה, ערכה חברת הרכב שינוי במערכת הדלק של המכונית המדוברת.

תקלות שונות ברכב שאינכם מורגלים בו ודרכים לפתרונן

מי שנוהג מדי יום באותו הרכב, נכנס בדרך כלל לרכב שבו הכסא מכוון לפי גובהו מרחקו מן ההגה, הידיות השונות מוכרות לו וכו’. בנהיגה ברכב מחברת השכרה, או ברכב אחר שאינכם מורגלים בו, אתם צפויים להיתקל במיקום שונה של ידיות ועזרים, לוח מחוונים שנראה מעט אחרת ועוד שלל שינויים. הנה מבחר תקלות נפוצות שניתן לפתור בדרכים פשוטות:

איפה נעלמה הידית לפתיחת מכסה המנוע?

במרבית המכוניות, הידית לפתיחת מכסה המנוע מצויה בסמוך להגה ונדרשת משיכה על מנת לפתוח את נעילת מכסה המנוע. בהמשך, יש להסיט סוגר קטן בחזית הרכב, מתחת למכסה, ואז ניתן להרימו. ישנן מכוניות שבהן פתיחת מכסה המנוע מותנית בהכנסת המפתח לפתח ייעודי, חצי סיבוב שמאלה לשם פתיחת הנעילה וחצי סיבוב לימין, על מנת לפתוח את מכסה המנוע.

למה המפתח לא מסתובב בחור ההתנעה?

מפתח שאינו מסתובב בסוויץ’ (חור ההתנעה) מעיד בדרך כלל על פעולתו של מנגנון נעילת ההגה. במקרה שכזה, יש להכניס את המפתח לסוויץ’, לסובב בעדינות ביד אחת, תוך הסטת ההגה ימינה ושמאלה, עד לשחרור הנעילה. אם הדבר קורה בלא נעילת הגה, יתכן שהתרחשה שחיקה של מנעול ההגה (קורה לעתים בשל צרור מפתחות כבד). במכוניות מסוימות, יש צורך לדחוף את המפתח מעט פנימה בעת התנעה, ולסובב לאחר מכן. כאשר אין מבצעים פעולה זו, עשויה להיווצר בעיה לסובב את המפתח בסוויץ’, ואז יש להיעזר במנעולן.

מה עושים אם הכסא גבוה מדי והראש נתקע בתקרת הרכב?

ישנם כלי רכב שבהם קיימת ידית להנמכה או להגבהה של מושב הנהג. מומלץ לבצע את התאמת הכסא לפני תחילת הנסיעה הראשונה, ולוודא מציאת הידית.

מה לעשות אם הדלתות האחוריות אינן נפתחות?

במכוניות משפחתיות רבות קיימת אפשרות לנעילת הדלתות האחוריות מפני אפשרות של פתיחה מבפנים. נעילה זו מתבצעת על ידי נהג הרכב, בכפתורי שליטה הנמצאים בקדמת המכונית. לשם שינוי המצב ניתן לשחרר את נעילת הילדים. את נעילת הילדים ניתן להפעיל או להסיר גם לגבי פתיחת חלונות חשמליים מאחור.

מה לעשות אם אתם חשים חום בלתי מוסבר בפלג הגוף התחתון?

במקרה שכזה, יתכן שאתם נוהגים ברכב בעל מושבים מחוממים. האפשרות לחימום או לקירור המושבים מסייעת לנהגים בתנאי מזג אויר קשים – קור משמעותי או חום רב. עם זאת, לעתים כפתורי החימום או הקירור לחוצים שלא לצורך, והתוצאה בלתי נעימה. במקרה שכזה, מצאו את הכפתור המתאים, ושנו את מצב החימום או הקירור למצב נייטרלי.

כיצד נוהגים כאשר המראות בלתי מכוונות?

במקרה של מראות שאינן מכוונות, יש לאתר את כפתורי השליטה, הנמצאים במכוניות רבות בין המושבים הקדמיים או בסמוך להגה. את כיוון המראות יש לערוך לפני תחילת הנסיעה, על מנת להיטיב להתרכז ולראות את הנוסעים האחרים בכביש.

תקלות קטנות ברכב עשויות לגרום לבעיית התנעה, קושי בנהיגה או אי נוחות של הנהג והנוסעים. לפני תחילת הנסיעה ברכב שכור או רכב שאינכם מורגלים בו, אנו ממליצים להתוודע היטב למיקום הידיות והכפתורים השונים, לכוון היטב את המושבים והמראות ולוודא שאתם יודעים היכן הידיות לפתיחת מכסה המנוע והדלק.

נסיעה טובה ובטוחה!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
Call Now Button
שלח לנו הודעה
שלח לנו הודעה בוואטסאפ
הי, כאן צוות אביטל השכרת רכב, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן