נהיגה נכונה ובטוחה בקיץ הישראלי – חלק ב’

החזאי מודיע על שלושים מעלות בצל, הלחות עולה ועולה, והמזגן הביתי עובד שעות נוספות. כך נראה הקיץ הישראלי, ועבור נהגים רבים מהווה מזג האוויר החם בעיה של ממש. בתנאים של חום יש לזכור כי גם אם אתם חשים רעננים ומלאי מרץ, ומזגן הרכב מקרר נהדר, יתכן שהנהגים שעל הכביש לצדכם אינם בשיא הריכוז והיכולת. הסיבות יכולות להיות רבות ושונות: אם בשל הקרינה החזקה והשמש המסנוורת, בשל החום הכבד והתשישות או בגלל הסחות דעות מצד נוסעי הרכב. חום הקיץ עלול לפגוע ברמת הריכוז, תשומת הלב והסבלנות על הכביש. במאמר שלפניכם אספנו את מיטב ההמלצות הקשורות להיערכות של נוסעי הרכב – הנהג והנוסעים, לתנאי הנהיגה והנסיעה בתנאי חום. היערכות נכונה ויישום ההמלצות הללו יבטיחו נסיעה מהנה ובטוחה יותר, והגעה בשלום אל היעד. מוכנים? אנו יוצאים לדרך!

היערכות הנהג והנוסעים לתנאי מזג האוויר החם

השמש החמה והקופחת מלהיטה לא רק את האוויר ברכב, אלא גם את האוויר מחוצה לו ואת הכביש. שמש חזקה עשויה לסנוור את הנוהגים ברכב ישירות, או לפגוע בכלי רכב אחרים וליצור קרניים מסנוורות בעקיפין. בעיה אחרת היא אשליה של אדים חמים העולים מן האספלט בשל החום הרב הנפלט ממנו. הסנוור ותעתוע הראייה עלולים להוביל לבלבול ולאובדן יכולת לראות למשך כמה רגעים, מה שיוצר מצב מסוכן על הכביש. סנוור וקרינת שמש חזקה עלולים גם לפגוע באיכות הראייה למרחקים וביכולת ההערכה שלנו לגבי מהירותם של עצמים וכלי רכב אחרים. על כן, אנו ממליצים לנהוג עם משקפי שמש טובים. כמו כן, כדאי להתקין ברכב מקום מסודר לאחזקת המשקפיים, כך שניתן יהיה לשמור או לשלוף אותם בקלות בעת הצורך (למשל, לאחר יציאה מחניון חשוך).

צאו רעננים או צאו להתרעננות

נסיעה במזג אוויר חם עשויה לגרום גם לחוסר ריכוז, מועקה גופנית, תשישות וצמאון. כל אלו משפיעים על איכות הנהיגה ועלולים להוות גורמי סיכון של ממש. הנה כמה המלצות לנהיגה בטוחה יותר בתנאים שכאלו:

  • בימי חמסין, אם יש באפשרותכם, מוטב לכוון את זמן הנסיעה לשעות הפחות חמות – ולהימנע מנהיגה ממושכת אל מול השמש בין השעות 10:00-11:00 ועד 14:00-15:00.
  • מומלץ להתחיל נסיעה כאשר אתם עירניים ורעננים, ולהשתדל להימנע מנהיגה לאחר ארוחות גדולות וכבדות, שמעייפות ומלאות את הגוף.
  • פרט להפעלת המזגן, מומלץ להצטייד מבעוד מועד בבקבוק מים בתא הנוסעים, וללגום ממנו בעת הנסיעה. בימים חמים במיוחד, כדאי לקחת בקבוק של מים קפואים, שיפשירו לאורך הנסיעה, ויספקו לכם מים צוננים ומרעננים.
  • בקיץ כדאי גם לשאת בתא המטען בקבוקי מים עודפים, למקרה של תקלה או צורך.
  • פרט למים, כדאי להצטייד בחטיפים מרעננים שנוח לכרסם תוך כדי נסיעה, על מנת להתמודד עם העייפות והקושי לנהוג בשעות החמות.
  • בנסיעות ארוכות, כדאי לפתוח מעט חלון, מדי זמן מה, על מנת להחליף את האוויר שמשיב המזגן. האוויר הטרי מבחוץ הוא בעל השפעה מעוררת ויכול לסייע לריכוז.
  • התעייפתם? מומלץ לעצור במקום מוסדר בצד הדרך, לחלץ עצמות, לנשום אוויר צח, ולערוך כמה תרגילים מעוררים להזרמת הדם בגוף. התאווררות ויציאה מן הרכב חשובות גם לילדים, והן עשויות לחסוך לכם השתוללות והסחות דעת מרובות בעת הנהיגה.

היערכות לנסיעה בטוחה עם ילדים בקיץ

נוסף על העצות להיערכות הנהג והנוסעים, מומלץ להיערך באופן מיוחד כאשר מדובר בנסיעה עם ילדים קטנים ברכב. אם אתם נוסעים עם ילדים ברכב, קחו בחשבון שמפלס העצבנות בשעת החום עולה במהירות, וכדי שהמצב רוח מאחור לא יגיע לנקודת רתיחה, השתדלו להכין מבעוד מועד משחקים, אביזרים, מים, שתיה קלה ונשנושים שיעסיקו את הזאטוטים, ויאפשרו לכם להתרכז בנהיגה (רעיונות נוספים לנסיעה עם ילדים ניתן למצוא בכתבה : איך להישאר רגועים בנסיעה עם ילדים
בימים חמים, הטמפרטורות במכונית שעמדה בשמש עשויות להאמיר עד קרוב לשבעים מעלות. לפני הכניסה לרכב כדאי לאוורר ולצנן את חלל המכונית, על ידי פתיחת החלונות למשך מספר דקות והפעלת המזגן. לפני הושבת הילדים, יש לוודא שכסאות הבטיחות שלהם אינם לוהטים מחום. כאשר הרכב חונה, מומלץ לכסות את כסאות הבטיחות בבד או בחיתול לבן, ולהצל גם על ההגה ועל מוט ההילוכים, על מנת למנוע התלהטות. כדאי להתקין על החלונות האחוריים צלונים לרכב, למניעת סנוור של הנוסעים מאחור. בכל ימות השנה, ובקיץ בפרט ובמיוחד, חשוב לזכור להוציא מן הרכב את כל הנוסעים לאחר ההגעה, ולוודא היטב שלא שכחנו ילד או חיית מחמד באוטו.

לסיכום, נהיגה בתנאי מזג האוויר החמים של הקיץ הישראלי מחייבת אותנו להיערכות מבעוד מועד, על מנת להבטיח את בטיחות יושבי הרכב. כמו כן, כדאי לצאת לדרך רעננים ולנהוג במשנה זהירות, בסבלנות ובדרך ארץ. פרט להמלצות הקשורות להיערכות הנהג והנוסעים, אנו ממליצים לכם לקרוא את המאמר העוסק בהכנת הרכב ואביזריו לנסיעה בקיץ.

נסיעה טובה ובטוחה!

סגירת תפריט
Call Now Button
שלח לנו הודעה
שלח לנו הודעה בוואטסאפ
הי, כאן צוות אביטל השכרת רכב, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן